Arbetsrätt

Arbetsbrist i kristider – hur hanterar du en arbetsbrist i praktiken

Det här är en grundkurs som ger dig det du behöver veta för att följa och hantera regelverket vid en arbetsbrist.

I tider av Covid-19 och den ekonomiska kris som följt i virusets spår, kan ni som arbetsgivare behöva se över kostnader och organisation. Arbetsbrist kan vara en ofrånkomlig åtgärd. Men hur gör man i praktiken?

Vi går igenom vad ni behöver förbereda innan ni går till förhandling, vilka dokument ni ska skicka till facket och hur de ska utformas, vad ni bör tänka på under förhandlingen och vad som sker när förhandlingen är klar och ni ska verkställa uppsägningen.

Vill du fördjupa dig ytterligare rekommenderar vi fördjupningskursen i arbetsbrist som du hittar här.

Målgrupp:

Vi vänder oss till chefer, arbetsledare, HR-chefer och HR Buiness Partners som vill ha grundläggande kunskaper i arbetsbrist.

Du som deltagare har möjlighet att ställa frågor i chatten under kursen.

Information om hur du ansluter dig till kursen får du i bokningsbekräftelsen.

Pris

995 exkl moms för medlemmar / 2900 exkl moms för icke-medlemmar

Tillfällen

Just nu finns inga tillgängliga tillfällen.