Hoppa till innehåll

Ansökningsprocessen viktigt att veta

  • Ett företag ansöker om auktorisation till Almega Serviceföretagen.

  • Almega Serviceföretagens auktorisationsnämnd granskar ansökningsmaterialet och beslutar kring auktorisationen vid nästkommande auktorisationstillfälle. (Beslutsprocessen grundar sig på de kriterier som har ställts upp för auktorisationen.)

  • De företag som blivit auktoriserade namnges på Almega Serviceföretagens hemsida.

  • En faktura skickas ut ifrån Almega.

  • De företag som blivit auktoriserade namnges på Almega Serviceföretagens hemsida.

Viktiga datum

Auktorisation sker vid tre tillfällen under året, i februari, juni och oktober. Bedömning av auktorisationsansökningarna görs utifrån utsatta auktorisationskriterier och beslut fattas av auktorisationsnämnden. Godkänd auktorisation sträcker sig över 13 månader enligt följande tider:

Tillfälle 1: 1 mars t o m 31 mars
Tillfälle 2: 1 juli t o m 31 juli 

Tillfälle 3: 1 november t o m 30 november 

Därefter ska ansökan om förnyad auktorisation göras för nästa 13-månadersperiod.

Besked om godkänd eller icke godkänd auktorisationsansökan lämnas direkt efter auktorisationsnämndens sammanträde. För respektive auktorisationstillfälle under året är dessa nämndmöten förlagda till:

Tillfälle 1: Mitten av februari
Tillfälle 2: Mitten av juni
Tillfälle 3: Mitten av oktober

Sista ansökningsdatum för respektive auktorisationstillfälle är:

Tillfälle 1: 22 januari
Tillfälle 2: 22 maj
Tillfälle 3: 22 september

Förnyelse av auktorisation påminner vi om per mejl vid följande tider:

Tillfälle 1: Början av januari
Tillfälle 2: Början av maj
Tillfälle 3: Början av september

Ansök om auktorisation redan idag!