Hoppa till innehåll

Så arbetar Service­företaget Pima AB i coronatider

Vi har frågat vårt medlemsföretag, Serviceföretaget Pima AB, om hur de arbetar i coronatider och vad som görs för att förhindra smittspridning. ”Tänk på att en förebyggande aktiv desinfekterande ytbehandling minskar risken för att sprida smitta. Genomförs ytbehandlingen innan smitta konstaterats så blir kostnaden även lägre för en sanering, och saneringen går mycket fortare”, säger Kari Vihtari, vd, Serviceföretaget Pima AB.

Hur påverkar Covid-19 ert arbete?

Vi tillämpar vår pandemiplan för vår egna organisation för att säkerställa leverans till våra kunder.
De flesta av våra kunder behöver även utökad städning och desinfektion. Vi har även insatsgrupper runt om i Sverige som finns standby för befintliga kunder och nya kunder, att rycka ut när Covid-19 är konstaterat.

Hur arbetar ni för att förhindra smittspridning?

  1. Utökad förebyggande städning och desinfektion av ytor.
  2. Aktiv desinfekterande ytbehandling med konstant skydd.
  3. Avhjälpande rengöring och desinfektion av luft och ytor med konstaterad Covid-19.

Hur informerar ni era kunder om det?

Via vår hemsida och de som följer oss på LinkedIn och Facebook samt via våra kundplattformar.

Har ni några tips på vad man ska tänka på som kund i coronatider?

Tänk på att en förebyggande aktiv desinfekterande ytbehandling minskar risken för att sprida smitta. Genomförs ytbehandlingen innan smitta konstaterats så blir kostnaden även lägre för en sanering, och saneringen går mycket fortare. Det innebär att kunden kan öppna verksamheten snabbare. Ta kontakt med oss i god tid så att vi kan ytbehandla innan konstaterat fall. Vi hinner då också sätta upp de rutiner som vår Insatsgrupp behöver så att en åtgärd går snabbare om och när Covid-19 är konstaterat på Siten eller i lokalen