Hoppa till innehåll

Så kan upphandlare bidra till en sundare städbransch

Almega Serviceföretagen har tillsammans med Fastighets och Kommunal tagit fram en upphandlingsguide som hjälper upphandlare verka för en sundare konkurrens i städbranschen.

Guiden ger handfasta tips om hur upphandlare kan säkerställa kvalitativa och hållbara tjänster av seriösa leverantörer inför, under och efter upphandlingsprocessen. Vad krävs för att göra en bra städupphandling, vilka parametrar är viktiga att ta fasta på och hur kan man urskilja seriösa från oseriösa leverantörer?

Tisdagen den 12 december kl. 12.00-13.00 bjuder Almega Serviceföretagen in till ett panelsamtal mellan representanter från arbetsmarknadens parter samt beställare och leverantörer av städtjänster.

Medverkande

  • Maria Gil, ansvarig för upphandlingsfunktionen, Riksbanken
  • Paulina Petruska, Sales Manager Public, ISS Facility Services
  • Ewa Edström, ombudsman, Fastighetsanställdas Förbund
  • Ari Kouvonen, näringspolitisk expert, Almega Serviceföretagen

Moderator: Jessica Forss Katz, näringspolitisk expert, Almega Serviceföretagen

 

Webbinariet kommer sändas via länk på Serviceföretagens Youtube-kanal och publiceras i efterhand på hemsidan och youtube.

Ställ dina frågor om arbetsmiljö i städbranschen före och under seminariet via mail till serviceforetagen@almega.se

Det finns i nuläget inga bokningsbara tillfällen för den här aktiviteten.

Välj tillfälle
Boka
Intresseanmälan
Har du frågor om aktiviteten?
Hör av dig

{{ contact.name }}

{{ contact.title }}

{{ contact.phone }} {{ contact.cellphone }} {{ contact.email }}